Concept detaljan opis igre

Objašnjavanje „Dinosaurus“

Pravila u igri Concept su prosta i fleksibilna. Vučete kartu, na kojoj se vidi 9 reči ili fraza, i vi birate jednu. Na karti su postavljene grupe „lako“, „teško“ i „izazovno“, i ako se sa drušvom dogovorite, možete dobijati dodatne poene za pogađanje težih reči. Bez obzira na sve, svaka karta ima dovoljno opcija da nađete reč ili frazu koja je adekvantna za vašu grupu i nivo znanja i uzrasta. Očigledno, pojam „dinosaurus“ i „leteći tanjir“ su prikladniji za decu nego što su „Bill Clinton“ ili „Hannibal Lektor“.

Počinjete stavljanjem glavnog markera– zelene figure u obliku znaka pitanja – na ikonu koja daje ideju šta treba da se pogodi. Zatim, postavljate kocke na ikone koje su povezane sa rečju ili frazom koja treba da se pogodi. Pomoć igračima ili ti dodatna tabla za igrače vam pomaže i daje vam osnovne pojmove šta sve ikona na tabli može da znači, sa napomenom da nisu to sva značenja već samo neka od mnogih. Sve dok ostali mogu da shvate šta ste hteli da objasnite, ikona može da predstavlja šta god vi želite. Da biste objasnili „Dinosaurus“  možete krenuti i malo drugačije nego u predhodnom primeru, krenete sa ikonom na kojoj su nacrtane različite životinje. Onda, kockice stavljate na ikonu koja prestavlja veličinu, da date ostalim igračima na znanje da je u pitanju velika životinja, na ikonu zeleno i puno kockica na ikonu star, želeći da naglasite da je životinja veoma veoma stara ili iz doba koje je odavno prošlo.

Spajanjem svih tih asocijacija zajedno može dovesti do toga da ostali igrači pogode reč „Dinosaurus“. Naravno može da znači i nešto drugo, kao na primer "Godzila", ali to u ovom slučaju ne bi bio tačan odgovor.

Prelazak na sledeći nivo

Neki pojmovi zahtevaju više od jedne asocijacije. U tom slučaju pod-asocijacije markeri i kocke, iste boje, mogu se koristiti za ukazivanje na sekundarnu asocijaciju. Na primer, glavna reč koja treba da se pogodi je zgrada koja je napravljena od metala.

Tačno, mnogo zgrada je napravljeno od metala. Ali, uvođenjem pod-asocijacije uspešno smanjujete opcije igračima. Ova pod-asocijacija daje lokaciju zgrade, na ikonu zemlje sa zastavicama stavljate pod-marker (figuru u obliku znaka uzvika). Postavljate kocke na plavu, belu i crvenu ikonu, sa ciljem da objasnite boje Francuske zastave. Stoga, dolazimo do zaključka da se metalna zgrada nalazi u Francuskoj. Najpoznatija metalna zgrada u Francuskoj je "Ajfelov Toranj".

Za još složenije pojmove, ili ako se igrači muče da pogode o čemu se radi, možete koristiti i više pod-markera. U ovom primeru igrači treba nekako da pogode knjugu koja je nekako povezana sa televizijom.

Igrač koji objašnjava uvodi pod-marker i povezuje ikone koje prestavljaju igračke i društvene igre, oružje i konflikt, obezbeđenje ili zid, i političku ličnost ili moć. Činjenica da se kocka nalazi na vrhu krune nagoveštava da se radi o nekome iz kraljevske porodice, ako ne onda predsednik ili možda demokratski proces.

Pojam još uvek nije tačno pogođen te igrač dodaje još jedan, poslednji pod-marker: neka vrsta muzike koja ima veze sa vatrom i ledom? Kiša? Zima? Ne, možda led. Muzika koja ima veze sa vatrom i ledom. Konačna pod-asocijacija je „Pesma leda i vatre“ (A Song of Ice and Fire), što bi značilo knjiga/televizijska serija koju je trebalo da pogodimo je "Igra Prestola" (Game of Thrones).

Morate jasno sve da objasnite pomoću ikona, markera i kocki jer jedina reč koju možete da izgovorite je „Tačno“. To vam ostavlja sasvim dovoljno opcija. Naći ćete se u poziciji da ređate kocke jednu na drugu, koristite više boja kocki na jednoj ikoni, menjate im pozicije napred nazad između više ikona, stavljaćete ih na određeni deo ikone, ili ćete ih sklanjati sa table u slučaju da su igrači pogrešno protumačili šta ste hteli da kažete. Možda dodirnete nulu sa kockom i da stavite do znanja da su igrači otišli u skroz pogrešnom pravcu, ili da pomerate kocku između ikona čisto da im kažete da su blizu, ali ne da su i u pravu. Bilo kakav način korišćenja kockica, markera i ikona je dozvoljen, sve dok je efektivan i dok vi ništa ne govorite.

Budite kreativni

Koju ikonu možete iskoristiti da objasnite ispiranje mozga, čaj, veliku sfingu u Gizi, „slep kao miš“ ili Bijonse? Na koliko načina možete da protumačite kuću sa cvenim krovom, avion, plavo oko ili matičnu ploču za kompujter. Ne postoji pogrešan način korišćenja ikona, markera i kockica, nema ograničenja vremena, prost sistem pokazivanja, nekoliko bitnih pravila. Umesto toga, budite ohrabreni i inventivni, i iznad svega uživajte!